Клиентът винаги има право! Дали?
Какво да правим, когато правата ни като клиенти не се спазват?
Това е темата, която ни вълнува напоследък.
Събраха ни се няколко разочароващи ситуации и решихме да споделим мнение по този въпрос.
Освен като млади собственици на онлайн и физически магазин, ние сме и клиенти на различни бизнеси.
Понеже имаме някакво виждане и наши принципи, какво трябва да е отношението към клиента, често попадаме в ситуации, които не отговорят на нашата гледна точка.
Още помним една случка от преди години. Бяхме си направили резервация в къща за гости, за няколко дни, с предварително плащане. След като бихме над 200 км през зимата, за да стигнем до мястото се оказа, че е затворено и не работи. Съответно нас никой не ни беше предупредил. Представяте си нашето разочарование и колко неприятно сме се почувствали. Естествено искахме да ни върнат парите. Собственикът ни обясняваше, че ще ги прати до ден-два. Стана месец. След това имаше наглостта да ни се оплаква как нямал пари да си плати сметките и да сме го изчакали още. Върна ни парите след 2 месеца и жалба в КЗП!
Предполагаме, че почти всеки от нас е попадал в ситуация, в която правата му като клиент не са били спазени.
Когато решиш да похарчиш парите си за дадена стока или услуга, всеки иска това да му донесе радост и удовлетворение. Но за жалост това не винаги се случва!
Решението за нас е само едно ДА СИ ТЪРСИМ ПРАВАТА и да изискваме от търговците срещу нас добро обслужване!
За съжаление в България това не е често срещана практика.
Много хора оставят така нещата и тихо негодуват, вместо да предприемат действия.
Ако искаме нещата да се подобрят и все повече да имаме доверие в бизнесите в нашата страна, то е като изискваме от тях да спазват елементарни принципи.
Затова се осмеляваме да Ви дадем няколко съвета, за това как да си търсим правата…
1. Ако нещо не е добре описано, относно характеристиките на продукта, не се притеснявайте да питате служителите за повече информация. Ако е необходимо дори да ви направят демонстрация как работи продукта и да Ви изпратят клипче или допълнително снимки.
2. Когато има разминаване между цената на етикета на дадена стока и тази, която ви таксуват, не се притеснявайте да изисквате обяснение, дори да направите опашка след себе си. Подвеждащите промоции не се харесват от КЗП. Попадали сме на две промоции, които взаимно си противоречат, за един и същ продукт по едно и също време.
3. Искайте точни срокове при извършването да дадена услуга. Запознайте се предварително с общите условия и правата Ви, ако тези срокове не се спазят.
Ако общите условия или срокове не Ви устройват, то можете да премислите дали да купувате нещо от този търговец.
4. Когато служител не може да ви даде отговор на някой казус, помолете да говорите с по-компетентно лице. Вие сте клиент и ако нещо не ви е ясно, то трябва да ви бъде обяснено.
5. Давайте обратна връзка за използваната от вас стока или услуга. Почти всички бизнеси имат сайт и профили в социалните мрежи, в които може да им дадете оценка.
Това е много важно и за търговците, защото понякога и те не са наясно с даден дефект или проблем на продуктите им. Важно е и за потребителите след Вас да видят дали продуктът действително ще им е полезен.
6. Знайте, че имате право да върнете дадена стока, която е в добър търговски вид в срок от 7 дни, без да давате обяснение на търговеца. За онлайн търговията срокът е 14 дни от датата на получаване на стоката. Ако Ви откажат връщането на парите, веднага се обърнете към КЗП, без да чакате нито ден повече!
7. При рекламация изисквайте обратен екземпляр в писмен вид за Вас, за да докажете в последствие, че сте пуснали такава.
8. Възползвайте се от новата платформа на ЕК (европейската комисия) за онлайн решаване на потребителските спорове.
9. Сам Уолтън ( създател на Wal – Mart ) е казал: “Има само един шеф. Клиентът. Той може да уволни всички в една компания, само като похарчи парите си някъде другаде.” Това ни е любима сентенция и се водим по нея! Вярваме, че в България може да се прави качествен бизнес с внимание към клиента. Търсете правата си като клиенти, защото като такива, вие сте най-важните за всеки бизнес.
Предполагаме и Вие имате случки с некоректни търговци.
Споделете Вашият опит и съвети тук

Google+
Facebook
Коментари